tankar som i huvudet mitt bankar

(har typ 5000 egobilder och dessa är de mest seriösa jag kan hitta)
 
Hej hopp! Idag byter jag ut min vanliga och relativt oseriösa personlighet mot en ny med många allvarliga åsikter. Igår var det "internationella kvinnodagen" och nu kommer några tankar angående den
 
Internationella kvinnodagen är en efterbliven högtid som bara skapar irritation i mitt sinne. Visst är jag för kvinnors rätt i samhället, jämnlikhet etc., men med dagar som denna uppnås inte sådant. Varför har vi inte en internationell dag för alla män? Jag vet att kvinnor är förtryckta på vissa sätt, löner i sverige till exempel och i många andra länder är det mycket värre. men hur skapar vi jämnlikhet om vi lyfter upp det ena könet över det andra? En speciell dag för kvinnor tyder bara på att vi ser oss själva som förtryckta, att vi tycker världen är mansdominerad och att vi anser oss bättre än dem. Det är vi inte. Vi är lika på alla sätt. Samma våglängd och inte på en lodrät linje.
 
Ah, då har jag varit nog med seriös för ett år. Ska ta några bilder på min katt nu, ah,

Kommentarer:

1 Josefine:

Vi pratade om just den dagen i skolan igår och läraren sa att dom har typ en dag(killarna), den 19:e November men den är inte lika stor som Internationella kvinnodagen. Men visst, håller med dig att om tjejer får en dag borde dom också få en lika värdig dag.
Trevlig helg, kram!

Kommentera här: